Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAustin, Erica Weintraub; Lang, Annie
TitelThree Dimensions of Children's Attention to Messages: Mediation, Content, and Structure.
Quelle(1991), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttention; Communication Research; Day Care Centers; Listening; Mediation Theory; Sex Differences; Television Viewing; Young Children
AbstractA field experiment tested the effects of mediation, message difficulty and gender of message presenter on children's attention to messages. Seventy-seven children, ages 6 weeks to 5 years participated in the study. Children were observed as they watched messages delivered by a person either in real life or on television. Results indicated that except for infants, children paid more attention to men than to women overall, and to messages presented in person rather than mediated. Children paid more attention to women however, than to men, if a message was difficult both for real and for mediated messages, and even more so for mediated messages. The study underscores the need to study the interactive effects on children of all dimensions of messages (structural, mediation, and content). Three tables and 6 figures are included; 24 references are attached.) (Author/PRA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: